Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πουτσίνι και Λα Μποέμ στην ΕΜΣ

Η Όπερα Θεσσαλονίκης παρουσιάζει τον Ιανουάριο (31) και τον Φεβρουάριο (1, 3, 5, 7) του 2009 και για πέντε παραστάσεις, την όπερα του Giacomo Puccini “La Boheme”, στην κεντρική σκηνή του Θεάτρου της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.
Στη νέα της αυτή παραγωγή, η Όπερα Θεσσαλονίκης συνεργάζεται για μια ακόμη φορά με την Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Νεολαίας, συμπράττοντας με την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης. Τη μουσική διεύθυνση έχει αναλάβει ο Έλληνας μαέστρος Μύρων Μιχαηλίδης.
Η σκηνοθεσία ανήκει στον νέο σκηνοθέτη Αλέξανδρο Ευκλείδη. Τα σκηνικά υπογράφει ο Σωτήρης Στέλιος. Τον σχεδιασμό των κοστουμιών έχει αναλάβει η Αλεξία Θεοδωράκη, ενώ τις παραστάσεις φωτίζει η Κατερίνα Μαραγκουδάκη.
Συμμετέχει επίσης η Χορωδία Θεσσαλονίκης – Κλασσικοί Τραγουδιστές και η Παιδική Χορωδία του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης υπό την διεύθυνση της Αγγελικής Κρίσιλα.
Στη διανομή της παράστασης συμμετέχουν διακεκριμένοι Έλληνες και ξένοι λυρικοί τραγουδιστές. Τον ρόλο της Mimi θα ερμηνεύσει η υψίφωνος Montserrat Martì, κόρη της παγκοσμίου φήμης λυρικής τραγουδίστριας Montserrat Caballé ενώ το ρόλο του Rodolfo ο διάσημος Αμερικανός τενόρος Richard Leech.

Σύνοψη
Όταν ο Henry Murger παρουσίαζε με επιτυχία στο Παρίσι το 1849 το θεατρικό του έργο «Σκηνές από τη ζωή των Μποέμ», σίγουρα δεν περίμενε πως το έργο αυτό με τα πολλά αυτοβιογραφικά στοιχεία, θα διεκδικούσε μία θέση στην αιωνιότητα ως το κύριο θέμα μιας όπερας. Της ομώνυμης όπερας του Πουτσίνι, «La Bohème».
Ο Τζιάκομο Πουτσίνι (1858-1924), είναι ίσως ο γνωστότερος ιταλός συνθέτης όπερας μετά τον Βέρντι, και όχι άδικα. Οι όπερες που έγραψε, η Τουραντότ, η Μαντάμ Μπάτερφλάυ, η Τόσκα, η Μανόν Λεσκώ και βέβαια η… Μποέμ, αποτελούν η κάθε μία απ’ αυτές, ξεχωριστά και εύοσμα άνθη στο μπουκέτο της μουσικής του δημιουργίας αλλά και προθήκη για το απαιτητικό είδος της οπερατικής γραφής.
Ο Πουτσίνι γράφει την «Μποέμ», αμέσως μετά το θρίαμβο της «Μανόν Λεσκώ» και την παρουσιάζει την 1η Φεβρουαρίου του 1896 στο θέατρο Ρέτζο του Τορίνο, υπό την διεύθυνση του Αρτούρο Τοσκανίνι. Το νέο έργο κερδίζει αμέσως το φιλόμουσο κοινό.
Στη «Μποέμ» ο ακροατής μεταφέρεται στο περιβάλλον του Παρισιού, κάπου κοντά στα 1830. Εκεί, μία συντροφιά νεαρών καλλιτεχνών, ζει, διασκεδάζει, δημιουργεί, και ερωτεύεται, ζώντας την κάθε στιγμή. Είναι οι ξέγνοιαστοι μποέμ, αστοί καλλιτέχνες, που προβάλλουν μία διαφορετική, ρομαντική και σίγουρα πιο αντισυμβατική αντίληψη για τη καθημερινότητα, αδιαφορώντας σε κάθε περίπτωση για οτιδήποτε άλλο εκτός από τη ζωή, τον έρωτα και την τέχνη τους. Είναι ο Ροντόλφο ο ποιητής, ο Μαρτσέλο ο ζωγράφος, η ασθενική Μιμή, ο Σονάρ ο μουσικός, ο Κολίνε ο φιλόσοφος, και η άστατη Μουζέτα.
Η μουσική της όπερας που διαρθρώνεται σε τέσσερις πράξεις, διακρίνεται για την αριστοτεχνική επιμέλειά της, τη λεπτεπίλεπτη επεξεργασία, τις επινοητικές ενορχηστρώσεις και το λυρισμό των μελωδιών, αναδεικνύοντας στο σύνολό της τη σκηνική δράση, μέσα από μία κινηματογραφική οπτική.



Οι συντελεστές:
Μουσική Διεύθυνση : Μύρων Μιχαηλίδης
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ευκλείδης
Σκηνογραφία: Σωτήρης Στέλιος
Κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη
Φωτισμοί : Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Διδασκαλία χορωδίας : Αγγελική Κρίσιλα
Βοηθός Μαέστρου: Jean Christophe Charron

Διανομή:
Mimi : Montserrat Martì, Αντωνία Καλογήρου
Rodolfo : Richard Leech, Γιάννης Χριστόπουλος
Musetta : Ειρήνη Καράγιαννη, Σιρανούς Τσαλικιάν
Schaunard : Μανώλης Παπαδάκης
Marcello : Κύρος Πατσαλίδης
Colline : Χριστόφορος Σταμπόγλης, Κωνσταντίνος Ντότσικας
Parpignol: Δημήτρης Ναλμπάντης, Γιώργος Ιατρού
Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης
Χορωδία Θεσσαλονίκης – Κλασσικοί Τραγουδιστές
Παιδική Χορωδία Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης

Παραστάσεις:
31 Ιανουαρίου και 1,3,5 και 7 Φεβρουαρίου 2009
Κεντρική Σκηνή Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Ώρα έναρξης: 20:30

Σχόλια

  1. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ Κ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑ....
    ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ΟΜΩΣ, ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ?!
    ΕΓΩ, ΠΗΓΑ ΡΩΤΗΣΑ ΚΙ ΕΜΑΘΑ....ΕΧΩ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ....
    ΚΑΠΟΙΟΙ, ΠΟΥ ΕΙΤΕ ΔΕΝ ΤΟΛΜΟΥΝ, ΕΙΤΕ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ, ΕΙΤΕ...ΕΙΤΕ..ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΕΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΓΝΟΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΟΠΩΣ Ο ΣΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΟΡΩΔΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΝΑ ΜΕΝΟΥΝ ΣΤΑ ΑΖΗΤΗΤΑ.
    ΠΟΛΥ ΛΥΠΑΜΑΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανατολίτικοι ήχοι στο Μύλο από την Dilek Koc–VIDEO

Η Dilek Koç και το συγκρότημά της μας ταξίδεψαν στα μουσικά αρώματα της Ανατολής, στους ρυθμούς των Βαλκανίων, στα σοκάκια της Κωνσταντινούπολης, στα Καφέ Αμάν της Σμύρνης, στα λιμάνια της Mαύρης Θάλασσας. Παρουσίασαν, στις >>>

Φώτα, κάμερα, πάμε!

Τα φώτα χαμήλωσ αν και το ταξίδι στο χωροχρόνο της 7ης τέχνης ξεκίνησε. Η αυλαία του 49ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης άνοιξε την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2008 , στην κατάμεστη αίθουσα του Ολύμπιον κι η φλόγα του φεστιβάλ άναψε από τον... αναπτήρα του προέδρου του, Γ. Χωραφά! Τρεις οθόνες και ένα εντυπωσιακό βίντεο δημιούργησαν την ψευδαίσθηση του ταξιδιού μετατρέποντας την αίθουσα σε τρένο και κάνοντας τους θεατές συνταξιδιώτες χωρίς αποσκευές σε ένα ονειρικό ταξίδι, που διέσχισε την ιστορία του κινηματογράφου. Οι πρώτες εικόνες των αδερ φών Λυμιέρ, σκηνές, πρόσωπα, ατάκες και μουσικές κλασικών φιλμ μεγάλων δημιουργών συνέθεσαν μοναδικά το «travelling» της κινηματογραφικής περιπέτειας, που αυτές τις μέρες έχει την τιμητική της στη Θεσσαλονίκη. Πλάνα στο χρώμα της σέπιας, στο χρώμα των αναμνήσεων, σύνθεση προσώπων και εικόνων σε ένα εμπνευσμένο κινηματογραφικό κολάζ, ένα «travelling» που έφθασε μέχρι τ’ αστέρια λίγο πριν καταλήξει στην πλατεία Αριστοτέλους και το Ολύμπιον. Την

Ευριδίκη - Κοργιαλάς στο NYLB

Η Ευρυδίκη και ο Δημήτρης Κοργιαλάς έρχονται να αναστατώσουν για άλλη μια φορά την Θεσσαλονικη, την Πέμπτη 26 Μαρτίου 2009 και να ξεσηκώσουν το κοινό τους με τρόπο που μόνο εκείνοι ξέρουν στο NEW YORK LIVE BAR(Αχελώου 10, περιοχή FIX)! Ο Δημήτρης και η Ευρυδίκη πατάνε Γκάζι και σταματούν στο new york live bar παρουσιάζοντας ένα πρόγραμμα – έκπληξη με τα τραγούδια από όλη τους τη δισκογραφία αλλά και πολλές διασκευές από το ελληνικό και διεθνές ρεπερτόριο! Δυνατές ερμηνείες, dance electro μουσική, μπαλάντες, διασκευές – έκπληξη και πολλά νέα τραγούδια που έρχονται από όλα τα σημεία του ορίζοντα της μουσικής και τα κατευθύνει μια μουσική πυξίδα.