
Γράφουν οι ΑΝΗ ΦΑΡΜΑΝΙΑΝ και ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΙΤΛΑΚΙΔΗΣ
«Η κατάσταση στην ιαπωνική τηλεόραση είναι πολύ άσχημη. Σε αντίθεση με τα μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα του εξωτερικού, τα ιαπωνικά κανάλια δεν ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν καινούργια προγράμματα. Αναπαράγουν παρόμοια προϊόντα εδώ και χρόνια. Στενοχωριέμαι διότι έχω και εγώ ευθύνη. Το τηλεοπτικό πρόγραμμα Το Κάστρο του Τακέσι ίσως λειτούργησε ως πρότυπο για τα σημερινά προγράμματα ποικίλης ύλης. Δεν διαμαρτύρομαι για την κατάσταση της ιαπωνικής τηλεόρασης, διότι ξεκίνησε εν μέρει από τα δικά μου προγράμματα».
Λόγια του Τακέσι Κατάνο. Στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στην αποθήκη Γ στο λιμάνι στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Κινηματογράφου, ο Ιάπωνας ηθοποιός και σκηνοθέτης, μίλησε για την νέα του ταινία "Ο Αχιλέας και η Χελώνα" και αναφέρθηκε στο συμβολισμό του παράδοξου του Ζήνωνα και στην μάταια προσπάθεια του ήρωα του να αγγίξει την επιτυχία και την αναγνώριση.
«Το παράδοξο του Ζήνωνα δεν αναφέρεται μόνο στην τέχνη, αλλά και στις ανθρώπινες σχέσεις και τα διλήμματα που αντιμετωπίζουμε στην καθημερινότητα μας. Η σχέση του Αχιλλέα και της χελώνας παραπέμπει στη σχέση ανάμεσα στο να επιδίδεσαι σε μια ανούσια αναζήτηση, αντί να εκτιμάς αυτό που πραγματικά μπορείς να αποκτήσεις στη ζωή. Αυτό εφαρμόζεται και στον κινηματογράφο. Αν μόνο θεωρητικολογείς για τον κινηματογράφο χωρίς να έχεις πατήσει το πόδι σου στο πλατό, αντιμετωπίζεις ανάλογες καταστάσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά . Εξέφρασε την ανησυχία του για την σημερινή εμπορευματοποίηση της τέχνης: «Σήμερα η αξία ενός έργου τέχνης “κατασκευάζεται” από τη διαφήμιση, το marketing και γενικότερα την προβολή του στην παγκόσμια αγορά», πρόσθεσε. Ο Τακέσι Κατάνο τιμήθηκε, από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, με τον Χρυσό Αλέξανδρο.
«Η κατάσταση στην ιαπωνική τηλεόραση είναι πολύ άσχημη. Σε αντίθεση με τα μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα του εξωτερικού, τα ιαπωνικά κανάλια δεν ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν καινούργια προγράμματα. Αναπαράγουν παρόμοια προϊόντα εδώ και χρόνια. Στενοχωριέμαι διότι έχω και εγώ ευθύνη. Το τηλεοπτικό πρόγραμμα Το Κάστρο του Τακέσι ίσως λειτούργησε ως πρότυπο για τα σημερινά προγράμματα ποικίλης ύλης. Δεν διαμαρτύρομαι για την κατάσταση της ιαπωνικής τηλεόρασης, διότι ξεκίνησε εν μέρει από τα δικά μου προγράμματα».
Λόγια του Τακέσι Κατάνο. Στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στην αποθήκη Γ στο λιμάνι στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Κινηματογράφου, ο Ιάπωνας ηθοποιός και σκηνοθέτης, μίλησε για την νέα του ταινία "Ο Αχιλέας και η Χελώνα" και αναφέρθηκε στο συμβολισμό του παράδοξου του Ζήνωνα και στην μάταια προσπάθεια του ήρωα του να αγγίξει την επιτυχία και την αναγνώριση.
«Το παράδοξο του Ζήνωνα δεν αναφέρεται μόνο στην τέχνη, αλλά και στις ανθρώπινες σχέσεις και τα διλήμματα που αντιμετωπίζουμε στην καθημερινότητα μας. Η σχέση του Αχιλλέα και της χελώνας παραπέμπει στη σχέση ανάμεσα στο να επιδίδεσαι σε μια ανούσια αναζήτηση, αντί να εκτιμάς αυτό που πραγματικά μπορείς να αποκτήσεις στη ζωή. Αυτό εφαρμόζεται και στον κινηματογράφο. Αν μόνο θεωρητικολογείς για τον κινηματογράφο χωρίς να έχεις πατήσει το πόδι σου στο πλατό, αντιμετωπίζεις ανάλογες καταστάσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά . Εξέφρασε την ανησυχία του για την σημερινή εμπορευματοποίηση της τέχνης: «Σήμερα η αξία ενός έργου τέχνης “κατασκευάζεται” από τη διαφήμιση, το marketing και γενικότερα την προβολή του στην παγκόσμια αγορά», πρόσθεσε. Ο Τακέσι Κατάνο τιμήθηκε, από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, με τον Χρυσό Αλέξανδρο.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου