Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ηλέκτρ...ισε το κοινό στο Δίον (φωτορεπορτάζ)

‘Άλλη μία σημαντική στιγμή για το 47ο Φεστιβάλ Ολύμπου ήταν η χθεσινή Τετάρτη 8 Αυγούστου με το αρχαίο θέατρο του Δίου να φιλοξενεί την τραγωδία του Ευριπίδη «Ηλέκτρα» σε σκηνοθεσία του Θέμη Μουμουλίδη.

Χωρίς «εκκωφαντικά» σκηνοθετικά στοιχεία και με ένα λιτό μεταφρασμένο κείμενο από τον Κ.Χ Μύρη (Κώστα Γεωργουσόπουλο) η παράσταση κατάφερε να μεταδώσει στους θεατές τα νοήματα και τα μηνύματα που περιβάλλουν τους κεντρικούς ήρωες και την τραγική τους μοίρα. Πρόκειται για τα διαχρονικά ζητήματα της εκδίκησης, της ενοχής, της μεταμέλειας και της δικαιοσύνης.


Στο ρόλο της κεντρικής ηρωίδας η Λένα Παπαληγούρα καταφέρνει να σταθεί στο ύψος της ευριπίδειας Ηλέκτρας που κινεί τα νήματα και καταφέρνει να πείσει τον αδερφό της Ορέστη να σκοτώσουν το ζευγάρι των δολοφόνων του πατέρας τους Αγαμέμνονα. Τι κι αν πρόκειται για τη μητέρα της Κλυταιμνήστρα και το σύντροφό της Αίγισθο; Αποδίδει με την ένταση που απαιτεί ο ρόλος την ψυχική κατάσταση της, διψασμένης για εκδίκηση, Ηλέκτρας αλλά και της πικρά μετανιωμένης ψυχής της στο τέλος του έργου.





Σεμνή όσο και επιβλητική υπήρξε η ερμηνεία του Νίκου Κουρή στο ρόλο του Ορέστη ενώ τους θεατές «κερδίζουν» με την υποκριτική τους δεινότητα τόσο ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης ως παιδαγωγός του Ορέστη, ειδικά τη στιγμή της αναγνώρισης του δεύτερου, όσο και ο Γιάννης Νταλιάνης ως σύζυγος της Ηλέκτρας.

Συγκλονιστική ήταν και η περιγραφή του Νίκου Αρβανίτη που ως αγγελιοφόρος δίνει με τρόπο παραστατικό στους θεατές την εικόνα τη δολοφονίας του Αίγισθου από τον Ορέστη.




Η Ελένη Ζαραφίδου, η Μαρούσκα Παναγιωτόπουλου και η Δανάη Επιθυμιάδη συναποτελούν το χορό που αλληλεπιδρά με τους πρωταγωνιστές ενώ η Μαριάννα Πολυχρονίδη ως κορυφαία ξεχωρίζει με το τραγούδι και λειτουργεί ως συναισθηματική γέφυρα μέχρι το τέλος της παράστασης. Επιπλέον η Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου στο ρόλο Κλυταιμνήστρας απέδωσε άψογα τα ηγεμονικά στοιχεία της ηρωίδας.

Τόσο τα σκηνικά όσο και τα κοστούμια (αμφότερα της Παναγιώτας Κοκκορού) που παραπέμπουν στο σήμερα, λειτουργούν υποστηρικτικά και όχι κραυγαλέα στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος που δρουν οι ήρωες. Ιδανική για το ύφος της παράστασης υπήρξε και η υποβλητική μουσική του Θύμιου Παπαδόπουλου.


ΗΛΕΚΤΡΑ_ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ


Ήταν μία θεατρική παράσταση, ένα λυρικό θρίλερ όπως το έχει χαρακτηρίσει ο σκηνοθέτης της, που ικανοποίησε τους θεατές και έδωσε τη δυνατότητα στους λιγότερο μυημένους να κατανοήσουν την πλοκή και το μύθο της οικογένειας των Ατρειδών και της κατάρας που φέρουν από γενιά σε γενιά.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

VIDEO - Έφυγε από τη ζωή ο Λέσλι Νίλσεν

Πέθανε σήμερα σε ηλικία 84 ετών, μετά από επιπλοκές που του προκάλεσε πνευμονία, ο γνωστός Καναδός ηθοποιός Λέσλι Νίλσεν. Ο Νίλσεν καθιερώθηκε κινηματογραφικά με τις ταινίες «Μια Απίθανη...Απίθανη Πτήση» και «Τρελές Σφαίρες» (μια συλλογή από τις καλύτερες σκηνές στο βίντεο που ακολουθεί). Εξέπνευσε στις 0.34 ώρα Ελλάδας, σε νοσοκομείο της Φλόριντας, έχοντας δίπλα του της σύζυγό του Μπάρμπαρα.

Φώτα, κάμερα, πάμε!

Τα φώτα χαμήλωσ αν και το ταξίδι στο χωροχρόνο της 7ης τέχνης ξεκίνησε. Η αυλαία του 49ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης άνοιξε την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2008 , στην κατάμεστη αίθουσα του Ολύμπιον κι η φλόγα του φεστιβάλ άναψε από τον... αναπτήρα του προέδρου του, Γ. Χωραφά! Τρεις οθόνες και ένα εντυπωσιακό βίντεο δημιούργησαν την ψευδαίσθηση του ταξιδιού μετατρέποντας την αίθουσα σε τρένο και κάνοντας τους θεατές συνταξιδιώτες χωρίς αποσκευές σε ένα ονειρικό ταξίδι, που διέσχισε την ιστορία του κινηματογράφου. Οι πρώτες εικόνες των αδερ φών Λυμιέρ, σκηνές, πρόσωπα, ατάκες και μουσικές κλασικών φιλμ μεγάλων δημιουργών συνέθεσαν μοναδικά το «travelling» της κινηματογραφικής περιπέτειας, που αυτές τις μέρες έχει την τιμητική της στη Θεσσαλονίκη. Πλάνα στο χρώμα της σέπιας, στο χρώμα των αναμνήσεων, σύνθεση προσώπων και εικόνων σε ένα εμπνευσμένο κινηματογραφικό κολάζ, ένα «travelling» που έφθασε μέχρι τ’ αστέρια λίγο πριν καταλήξει στην πλατεία Αριστοτέλους και το Ολύμπιον. Την

Πορτρέτο του Μεγάλου Αλεξάνδρου βρέθηκε στο μουσείο Βέροιας

Ένα πορτρέτο, το τρίτο, του Μεγάλου Αλεξάνδρου της υστεροελληνικστικής περιόδου, βρέθηκε σε μια σκοτεινή γωνιά της αποθήκης του Αρχαιολογικού Μουσείου Βέροιας, όπως αποκάλυψε, με ανάρτησή της στα social media, η Αγγελική Κοτταρίδη,