Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κι ο Γερουλάνος πιπίλησε την καραμέλα της "φοβικότητας" της Θεσσαλονίκης

Στη φωτογραφία του Νώντα Στυλιανίδη από το photoreportage.gr,
ο υπουργός Πολιτισμού Π. Γερουλάνος περιηγείται
στην έκθεση για τον Τουλούζ Λοτρέκ.
Νωρίτερα είπε κι αυτός κάτι για να στηρίξει
τον κυβερνητικό υποψήφιο για τη
δημαρχία της Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη

«Πολιτιστικό γεγονός διεθνούς ακτινοβολίας» και «έναν ακόμα λόγο για να στρέψουν οι πολίτες του κόσμου το βλέμμα τους σ’ αυτή την υπέροχη πόλη» χαρακτήρισε ο υπουργός Πολιτισμού Παύλος Γερουλάνος την έκθεση έργων του Γάλλου δημιουργού της «Μπελ Επόκ», Τουλούζ Λοτρέκ. Βρήκε, μάλιστα, την ευκαιρία να μιλήσει κι αυτός για "φοβικότητα", έναν όρο-έμπνευση των τελευταίων χρόνων, που χρησιμοποιείται κατά το δοκούν, για να δείξει πως η πόλη είναι... αιχμάλωτη, λες και δεν
την κατοικούν άνθρωποι με σκέψη και κρίση, αλλά πρόβατα...
Η έκθεση φιλοξενείται στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών της Θεσσαλονίκης κι εγκαινιάστηκε χθες βράδυ, από τον υπουργό.
«Ο Toulouse-Lautrec είναι ένας δημιουργός που κατόρθωσε με το έργο του, έργο που σε μια πρώτη ανάγνωση είναι απόλυτα προσωπικό και ιδιωματικό, να εκφράσει τελικά μια ολόκληρη εποχή, την Μπελ Επόκ. Τα έργα του αγαπήθηκαν από ανθρώπους σ’ ολόκληρο τον κόσμο για την αλήθεια τους, την αντισυμβατικότητά τους, τον πρωτογενή ερωτισμό τους. Είναι ένας δημιουργός που και σήμερα προκαλεί το ενδιαφέρον σε ένα ευρύ κοινό και σας ομολογώ ότι είναι ένας από τους πολύ αγαπημένους μου εικαστικούς» τόνισε εισαγωγικά στην ομιλία του κατά τη διάρκεια των εγκαινίων ο κ. Γερουλάνος.
Όσο για τα της Θεσσαλονίκης, έκανε μια θρασύτατη παρέμβαση στα αυτοδιοικητικά πράγματα, πιπιλίζοντας την καραμέλα της φοβικότητας(μια λέξη που ούτε στα λεξικά δεν υπάρχει), λες και η πόλη είναι οι άνθρωποι κι όχι οι άνθρωποι η πόλη... Λες και δε γέννησε και δε γεννά αυτή η πόλη ανεξάρτητα πνεύματα, αλλά πρόβατα που άγονται και φέρονται:
«Τα τελευταία χρόνια, για μια σειρά από λόγους, αυτή η διάσταση της πόλης(σ.σ. το σταυροδρόμι πολιτισμών) είχε ατονήσει ή περιθωριοποιηθεί. Μέσα σε ένα πλέγμα πολιτικής φοβικότητας η πόλη είχε αγνοήσει την πολιτιστική της ταυτότητα και την δυναμική της προοπτική εστιάζοντας πολύ πιο επίμονα στα συντηρητικά της ένστικτα… …Όλοι γνωρίζουμε, και για αυτό χαίρομαι να συνεργάζομαι με τις δημιουργικές δυνάμεις της πόλης, ότι δεν θέλει πολύ για να ξαναβρεί η Θεσσαλονίκη τον φυσικό διεθνή της ρόλο. Αυτή ακριβώς τη δυναμική θέλει να αναδείξει το πρόγραμμα ``Θεσσαλονίκη-Σταυροδρόμι Πολιτισμών`` που παρουσιάσαμε πρόσφατα» τόνισε.
Ο υπουργός Πολιτισμού έφτασε στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του ΑΠΘ μετά τη συνάντηση που είχε αργά το απόγευμα με τους εργαζόμενους στο ΚΘΒΕ. Συνάντηση κατά την οποία δεν κατάφερε να δώσει λύση. Κατευθυνόμενος στο Τελλόγλειο Ίδρυμα για τα εγκαίνια της έκθεσης του Τουλούζ Λοτρέκ ο κ. Γερουλάνος παρέκαμψε για λίγα λεπτά προκειμένου να επισκεφθεί το εκλογικό κέντρο του υποψηφίου δημάρχου Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, με τον οποίο είχαν ολιγόλεπτη συζήτηση για πολιτιστικά θέματα της Θεσσαλονίκης. Λίγο αργότερα, με τον τρόπο του, στήριξε τον κ. Μπουτάρη, μιλώντας για "φοβικότητα" κι άλλους τέτοιους κατασκευασμένους όρους.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Duo Plegma στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης

Το Duo Plegma (Δημήτρης Καραγιαννακίδης, βιολοντσέλο και Αλέξιος Λίζος, πιάνο) ερμηνεύει έργα μουσικής δωματίου στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Δευτέρα 8 Ιανουαρίου , 9μμ.

Ένα σπίτι για τη Μαντόνα

Η βασίλισσα της ποπ σκοπεύει να χτίσει ένα σπίτι στο Μαλάουι. Αυτό αποκαλύπτει, στην ηλεκτρονική της έκδοση, η Sun. Σύμφωνα με την εφημερίδα, η Μαντόνα το φέρει βαρέως που δικαστήριο της χώρας δεν της επέτρεψε να υιοθετήσει και δεύτερο παιδί από το Μαλάουι(τον ηλικίας τριών ετών Μέρσι Τζέιμς), επειδή επί 18 μήνες δεν έμεινε ούτε λεπτό εντός συνόρων. Καθώς, λοιπόν, σχεδίαζε ήδη να χτίσει ένα παρθεναγωγείο στο Τσινκχότα, ζήτησε από τους αρχιτέκτονες να κάνουν μια μικρή... προσθήκη στα σχέδια για ένα σπίτι δίπλα στο εκπαιδευτήριο. Σύμφωνα με την εφημερίδα, η Μαντόνα σκέφθηκε πως θα κάνει καλό στον άλλο της υιοθετημένο γιο από το Μαλάουι, τον Ντέιβιντ Μπαντά, να έχει ένα σπίτι στη χώρα, για να διατηρεί επαφή με τους φυσικούς του γονείς.

Σαν σήμερα… στη ροκ–VIDEO

Πολλές οι σημερινές επέτειοι. Θα μείνουμε σε αυτό που μας “χτύπησε” πιο δυνατά. Σαν σήμερα, το 1982, κάνει πρεμιέρα το “The Wall” του ΆΛαν Πάρκερ, με τον Μπομπ Γκέλντοφ και την ανυπέρβλητη μουσική των Pink Floyd. Αναλυτικά: