Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Στο Αλατζά Ιμαρέτ Η Εικαστική Εγκατάσταση Ηierotopy Της Σύνθιας Γεροθανασίου




Η Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης εγκαινιάζει την Τρίτη 10 Ιουλίου 2018, ώρα 20.00, στο Αλατζά Ιμαρέτ την εικαστική εγκατάσταση Ηierotopy της Σύνθιας Γεροθανασίου.

Την ημέρα των εγκαινίων στις 20.30 η Σύνθια Γεροθανασίου θα πραγματοποιήσει performance.

Πώς και πού προσδιορίζεται σήμερα το ιερό είναι το ερώτημα που θέτει η εικαστικός. Ο επισκέπτης καλείται να συνομιλήσει με μία οργανική φόρμα, σαν ένα νευρωνικό δίκτυο, η οποία, εγκατεστημένη σε αιώρηση, αναπτύσσεται στο χώρο. Ένα πλέγμα, ένα νεφέλωμα από νοητικές και συναισθηματικές διεργασίες μας περιβάλλει και μας συνδέει. Η πληροφορία, που διακινείται και δημιουργεί νήματα, αλλά και διαδρομές μιας κοσμικής αόρατης δαντέλας που συνυφαίνουμε, υποδεικνύει τον αόρατο χώρο διασύνδεσης και καθημερινής, όμως τελετουργίας εν είδει προσευχής. «Συνάψεις ως χώροι μιας ανίερης ιερότητας της καθημερινότητάς μας διαμέσου μιας αόρατης γραφής», επισημαίνει η Δωροθέα Κοντελετζίδου, «οι οποίες επιχειρούν να ορίσουν αλλά και να ανασύρουν την ιερότητα ενός Τόπου που φέρει τα ίχνη του παρελθόντος αλλά και υποδεικνύουν τις τυχαίες και μη τυχαίες διασυνδέσεις των εκατομμυρίων νευρώνων ώστε να υπονοηθεί ο τρόπος ανάπτυξης της νοημοσύνης.»

Η εικαστικός Σύνθια Γεροθανασίου αποφοίτησε από τη Σχολή Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ, από το εργαστήριο του Δ. Κοντού, και ακολούθησε μεταπτυχιακό πρόγραμμα στο Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, με τίτλο Οπτικοακουστικές Τέχνες στην Ψηφιακή Εποχή.

Στο καλλιτεχνικό της έργο – κυρίως εγκαταστάσεις – χρησιμοποιεί μικτά υλικά και πολλαπλά εκφραστικά μέσα. Έχει κάνει πολλές ατομικές παρουσιάσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και το έργο της έχει λάβει διεθνείς διακρίσεις. Έργα της ανήκουν σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Από το 2016 διδάσκει στο Τμήμα Εικαστικών Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Ζει και εργάζεται μεταξύ Θεσσαλονίκης, Φλώρινας και Βιέννης.

Η έκθεση διοργανώνεται από τη Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης με την υποστήριξη της Tetragon.


Διάρκεια 10 έως 24 Ιουλίου 2018

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανατολίτικοι ήχοι στο Μύλο από την Dilek Koc–VIDEO

Η Dilek Koç και το συγκρότημά της μας ταξίδεψαν στα μουσικά αρώματα της Ανατολής, στους ρυθμούς των Βαλκανίων, στα σοκάκια της Κωνσταντινούπολης, στα Καφέ Αμάν της Σμύρνης, στα λιμάνια της Mαύρης Θάλασσας. Παρουσίασαν, στις >>>

Φώτα, κάμερα, πάμε!

Τα φώτα χαμήλωσ αν και το ταξίδι στο χωροχρόνο της 7ης τέχνης ξεκίνησε. Η αυλαία του 49ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης άνοιξε την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2008 , στην κατάμεστη αίθουσα του Ολύμπιον κι η φλόγα του φεστιβάλ άναψε από τον... αναπτήρα του προέδρου του, Γ. Χωραφά! Τρεις οθόνες και ένα εντυπωσιακό βίντεο δημιούργησαν την ψευδαίσθηση του ταξιδιού μετατρέποντας την αίθουσα σε τρένο και κάνοντας τους θεατές συνταξιδιώτες χωρίς αποσκευές σε ένα ονειρικό ταξίδι, που διέσχισε την ιστορία του κινηματογράφου. Οι πρώτες εικόνες των αδερ φών Λυμιέρ, σκηνές, πρόσωπα, ατάκες και μουσικές κλασικών φιλμ μεγάλων δημιουργών συνέθεσαν μοναδικά το «travelling» της κινηματογραφικής περιπέτειας, που αυτές τις μέρες έχει την τιμητική της στη Θεσσαλονίκη. Πλάνα στο χρώμα της σέπιας, στο χρώμα των αναμνήσεων, σύνθεση προσώπων και εικόνων σε ένα εμπνευσμένο κινηματογραφικό κολάζ, ένα «travelling» που έφθασε μέχρι τ’ αστέρια λίγο πριν καταλήξει στην πλατεία Αριστοτέλους και το Ολύμπιον. Την

Ευριδίκη - Κοργιαλάς στο NYLB

Η Ευρυδίκη και ο Δημήτρης Κοργιαλάς έρχονται να αναστατώσουν για άλλη μια φορά την Θεσσαλονικη, την Πέμπτη 26 Μαρτίου 2009 και να ξεσηκώσουν το κοινό τους με τρόπο που μόνο εκείνοι ξέρουν στο NEW YORK LIVE BAR(Αχελώου 10, περιοχή FIX)! Ο Δημήτρης και η Ευρυδίκη πατάνε Γκάζι και σταματούν στο new york live bar παρουσιάζοντας ένα πρόγραμμα – έκπληξη με τα τραγούδια από όλη τους τη δισκογραφία αλλά και πολλές διασκευές από το ελληνικό και διεθνές ρεπερτόριο! Δυνατές ερμηνείες, dance electro μουσική, μπαλάντες, διασκευές – έκπληξη και πολλά νέα τραγούδια που έρχονται από όλα τα σημεία του ορίζοντα της μουσικής και τα κατευθύνει μια μουσική πυξίδα.