Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ - Χωρίς φανφάρες και διαμαρτυρίες άρχισε το 52ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Φέτος δεν είχαμε ούτε επισήμους –ας είναι καλά η ψήφος εμπιστοσύνης που ζήτησε ο πρωθυπουργός- ούτε διαμαρτυρίες –κι ας ήταν σε εξέλιξη πορεία, την ώρα των εγκαινίων του 52ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Το θέμα των ημερών (η κρίση, η ψήφος, το μεσοπρόθεσμο, το “κούρεμα”) κυριάρχησε σε πηγαδάκια και ομιλίες, όμως >>>

το Φεστιβάλ ξεκίνησε το ταξίδι του ήρεμα και με μοναδικό κοινό, πλέον, το πραγματικό του: Τους σινεφίλ.

Το εναρκτήριο λάκτισμα έδωσε ο Διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Δημήτρης Εϊπίδης, στην κατάμεστη αίθουσα του θεάτρου Ολύμπιον.

«Είμαι σίγουρος ότι πολλοί έξω από την αίθουσα αλλά και πολλοί μέσα στην αίθουσα θα αναρωτιούνται τι μπορεί να χρειάζεται ένα φεστιβάλ. Στα 52 χρόνια ζωής του, το φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει κερδίσει την διεθνή αποδοχή του κοινού και ιδιαίτερα σήμερα δεν πρέπει να κάνει καμία έκπτωση. Η ψυχαγωγία είναι ανάγκη γιατί μόνον έτσι ο κόσμος μπορεί να σκεφτεί καθαρότερα και να ατενίσει το μέλλον με ελπίδα».

Στους ίδιους τόνους, ο Πρόεδρος του Φεστιβάλ και Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, τόνισε την επιτακτική ανάγκη να στηριχθεί ο πολιτισμός σε τόσο δύσκολους καιρούς και ανακοίνωσε την δημιουργία Ταινιοθήκης στην Θεσσαλονίκη αλλά και διεύρυνσης του προγράμματος του Φεστιβάλ με δρώμενα όλον τον χρόνο.

Απολαυστικός ο Alexander Pane ο ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης που με την ταινία του “Οι Απόγονοι” ξεκίνησε και επίσημα το Φεστιβάλ. Ο Pane -με σπαστά ελληνικά- θυμήθηκε πόσο τον στήριξε το Φεστιβάλ στα πρώτα του σκηνοθετικά βήματα και τώρα ανταποδίδει:  «Ήρθα για το φεστιβάλ που επί τόσα χρόνια με στηρίζει και τώρα χρειάστηκε την στήριξή μου», είπε και… σύστησε στο κοινό τα δεκατρία του ξαδέρφια που βρισκόταν στην αίθουσα ταξιδεύοντας από Αθήνα και Αίγιο για να τον στηρίξουν.

Η προβολή που ακολούθησε επιβεβαίωσε τις διθυραμβικές κριτικές του διεθνούς τύπου για το τελευταίο εγχείρημα του Pane, με έναν πραγματικά συγκλονιστικό George Clooney ίσως στον καλύτερο μέχρι στιγμής ρόλο της καριέρας του.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανατολίτικοι ήχοι στο Μύλο από την Dilek Koc–VIDEO

Η Dilek Koç και το συγκρότημά της μας ταξίδεψαν στα μουσικά αρώματα της Ανατολής, στους ρυθμούς των Βαλκανίων, στα σοκάκια της Κωνσταντινούπολης, στα Καφέ Αμάν της Σμύρνης, στα λιμάνια της Mαύρης Θάλασσας. Παρουσίασαν, στις >>>

Φώτα, κάμερα, πάμε!

Τα φώτα χαμήλωσ αν και το ταξίδι στο χωροχρόνο της 7ης τέχνης ξεκίνησε. Η αυλαία του 49ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης άνοιξε την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2008 , στην κατάμεστη αίθουσα του Ολύμπιον κι η φλόγα του φεστιβάλ άναψε από τον... αναπτήρα του προέδρου του, Γ. Χωραφά! Τρεις οθόνες και ένα εντυπωσιακό βίντεο δημιούργησαν την ψευδαίσθηση του ταξιδιού μετατρέποντας την αίθουσα σε τρένο και κάνοντας τους θεατές συνταξιδιώτες χωρίς αποσκευές σε ένα ονειρικό ταξίδι, που διέσχισε την ιστορία του κινηματογράφου. Οι πρώτες εικόνες των αδερ φών Λυμιέρ, σκηνές, πρόσωπα, ατάκες και μουσικές κλασικών φιλμ μεγάλων δημιουργών συνέθεσαν μοναδικά το «travelling» της κινηματογραφικής περιπέτειας, που αυτές τις μέρες έχει την τιμητική της στη Θεσσαλονίκη. Πλάνα στο χρώμα της σέπιας, στο χρώμα των αναμνήσεων, σύνθεση προσώπων και εικόνων σε ένα εμπνευσμένο κινηματογραφικό κολάζ, ένα «travelling» που έφθασε μέχρι τ’ αστέρια λίγο πριν καταλήξει στην πλατεία Αριστοτέλους και το Ολύμπιον. Την

Ευριδίκη - Κοργιαλάς στο NYLB

Η Ευρυδίκη και ο Δημήτρης Κοργιαλάς έρχονται να αναστατώσουν για άλλη μια φορά την Θεσσαλονικη, την Πέμπτη 26 Μαρτίου 2009 και να ξεσηκώσουν το κοινό τους με τρόπο που μόνο εκείνοι ξέρουν στο NEW YORK LIVE BAR(Αχελώου 10, περιοχή FIX)! Ο Δημήτρης και η Ευρυδίκη πατάνε Γκάζι και σταματούν στο new york live bar παρουσιάζοντας ένα πρόγραμμα – έκπληξη με τα τραγούδια από όλη τους τη δισκογραφία αλλά και πολλές διασκευές από το ελληνικό και διεθνές ρεπερτόριο! Δυνατές ερμηνείες, dance electro μουσική, μπαλάντες, διασκευές – έκπληξη και πολλά νέα τραγούδια που έρχονται από όλα τα σημεία του ορίζοντα της μουσικής και τα κατευθύνει μια μουσική πυξίδα.