Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παπαδιαμάντης στον… κύβο στο θέατρο Αυλαία

Μετά τη θερμή υποδοχή που γνώρισε στο Θέατρο Τ, ο «Θίασος» επιστρέφει με τις “Εξομολογήσεις”, τρία δραματοποιημένα διηγήματα του διαχρονικού Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη: «Της Κοκκώνας το σπίτι», «Ο Αλιβάνιστος» και «Ο Αμερικάνος», σε σκηνοθεσία Δημήτρη Σακατζή, από τις 25 Δεκεμβρίου, στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ.

Οι ήρωες του Παπαδιαμάντη, μη μπορώντας να απαρνηθούν τα συναισθήματά τους, καταθέτουν την αλήθεια που κρύβουν μέσα τους, μέσα από αθώες εξομολογήσεις. Στην παράσταση, ο λόγος και το ύφος του Παπαδιαμάντη αποδίδονται μέσω της τεχνικής του βιωματικού θεάτρου, της μεταμόρφωσης, της παντομίμας, της αφήγησης και της εικονοποίησης του λόγου. Τέσσερις εξαιρετικοί ηθοποιοί ζωντανεύουν τις εικόνες του λόγου του Παπαδιαμάντη με σεβασμό στη λογοτεχνική του αξία. Παράλληλα, η μουσικός Έλσα Μουρατίδου, δημιουργεί επί σκηνής το ηχητικό περιβάλλον και ντύνει μουσικά την παράσταση με λαϊκούς και παραδοσιακούς ήχους που αποδίδονται με έναν ιδιαίτερο, δυναμικό και αυτοσχεδιαστικό χαρακτήρα.

Σημείωμα Σκηνοθέτη

Εορταστικός και πανηγυριστής, θρησκευόμενος και ταυτόχρονα βαθύτατα λαϊκός, ο Παπαδιαμάντης αναζητά παντού τον άνθρωπο: στις παραλίες και τα σοκάκια της Σκιάθου, στη μανία της θάλασσας, στα γραφικά ξωκλήσια. Μέσα από το χιούμορ, τη νοσταλγία και τον έρωτα, ο λόγος του κοσμοκαλόγερου γίνεται θέατρο και ρίχνει φως στα «ασήμαντα» περιστατικά της ζωής, σε έναν μοναδικό διάλογο με τον χρόνο και τη μνήμη. Κρατήσαμε ακέραιη την ιδιαιτερότητα της γλώσσας του με τον χαρακτηριστικό της πλούτο, για να κάνουμε τους θεατές κοινωνούς της θεατρικότητας του λόγου του. Ακουμπήσαμε στα διαχρονικά στοιχεία του έργου του, την αίσθηση της τελετουργίας και τη λαϊκότητα της καθημερινής ζωής, για να φωτιστούν ανάγλυφα στη σκηνή οι απλοί και καθημερινοί ήρωές του. Γεννήματα μιας Ελλάδας έναν αιώνα πριν, και ταυτόχρονα σημερινοί και επίκαιροι, εμείς οι ίδιοι. Εξάλλου, αυτή είναι η μεγαλύτερη αρετή του Παπαδιαμάντη: η διαχρονικότητά του. «Τα πράγματα μπορεί να εξακολουθούν να παλιώνουν», έγραψε γι’ αυτόν ο Ελύτης, «αλλά στο έργο του παραμένει πάντα καινούριος ο Θεός και, φυσικά, οι λέξεις που τον εκφράζουν».

Συντελεστές

Σκηνοθεσία - Δραματουργική Επεξεργασία: Δημήτρης Σακατζής

Μουσική Επιμέλεια - Τραγούδι: Έλσα Μουρατίδου

Σχεδιασμός αφίσας: Γιώργος Αρμουτζίδης

Φωτογραφίες-Trailer: Ironman Productions

Παίζουν

Μάριος Μεβουλιώτης

Γιάννης Ναβραζίδης

Δημήτρης Σακατζής

Σωτήρης Ταχτσόγλου

Πληροφορίες

Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 25 Δεκεμβρίου 2018 – 5 Ιανουαρίου 2019

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τρίτη 25/12, Σάββατο 29/12 και Κυριακή 30/12 στις 21:00,

Τετάρτη 2/1, Πέμπτη 3/1, Παρασκευή 4/1 και Σάββατο 5/1 στις 21:00

Διάρκεια: 90 λεπτά

Εισιτήρια: 12 € γενική είσοδος, 10 € ανέργων / πολυτέκνων / φοιτητικό

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία και viva.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Duo Plegma στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης

Το Duo Plegma (Δημήτρης Καραγιαννακίδης, βιολοντσέλο και Αλέξιος Λίζος, πιάνο) ερμηνεύει έργα μουσικής δωματίου στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Δευτέρα 8 Ιανουαρίου , 9μμ.

Ένα σπίτι για τη Μαντόνα

Η βασίλισσα της ποπ σκοπεύει να χτίσει ένα σπίτι στο Μαλάουι. Αυτό αποκαλύπτει, στην ηλεκτρονική της έκδοση, η Sun. Σύμφωνα με την εφημερίδα, η Μαντόνα το φέρει βαρέως που δικαστήριο της χώρας δεν της επέτρεψε να υιοθετήσει και δεύτερο παιδί από το Μαλάουι(τον ηλικίας τριών ετών Μέρσι Τζέιμς), επειδή επί 18 μήνες δεν έμεινε ούτε λεπτό εντός συνόρων. Καθώς, λοιπόν, σχεδίαζε ήδη να χτίσει ένα παρθεναγωγείο στο Τσινκχότα, ζήτησε από τους αρχιτέκτονες να κάνουν μια μικρή... προσθήκη στα σχέδια για ένα σπίτι δίπλα στο εκπαιδευτήριο. Σύμφωνα με την εφημερίδα, η Μαντόνα σκέφθηκε πως θα κάνει καλό στον άλλο της υιοθετημένο γιο από το Μαλάουι, τον Ντέιβιντ Μπαντά, να έχει ένα σπίτι στη χώρα, για να διατηρεί επαφή με τους φυσικούς του γονείς.

Σαν σήμερα… στη ροκ–VIDEO

Πολλές οι σημερινές επέτειοι. Θα μείνουμε σε αυτό που μας “χτύπησε” πιο δυνατά. Σαν σήμερα, το 1982, κάνει πρεμιέρα το “The Wall” του ΆΛαν Πάρκερ, με τον Μπομπ Γκέλντοφ και την ανυπέρβλητη μουσική των Pink Floyd. Αναλυτικά: