Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

1000+1 Πράξ(ε)ις στο


Tην έκθεση 1000+1 Πράξ(ε)ις, διοργανώνει το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο πλαίσιο του Παράλληλου Προγράμματος της 2ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης 2 Σεπτεμβρίου - 15 Οκτωβρίου στο Γαλλικό Ινστιτούτο και στο Ινστιτούτο Γκαίτε, από τις 2 Σεπτεμβρίου.
Η έκθεση έχει ως στόχο να αναζητήσει τις πράξεις αυτές οι οποίες, δυνητικά ή κυριολεκτικά, μπορούν να μετατρέψουν τον φυσικό χώρο ή να μεταπλάσσουν τις κοινωνικές σχέσεις μέσα από την δημιουργική διαδικασία και τη θεωρία, το θεωρητικό- πολιτικό και κατ’ επέκταση κοινωνικό λόγο-έργο σε πράξεις κάθαρσης.
Η ιστορικός τέχνης Δωροθέα Κοντελετζίδου, που υπογράφει την επιμέλεια της έκθεσης διευκρινίζει ότι η έκθεση επιδιώκει από το κοινό «να αναρωτηθεί εάν το εικαστικό έργο είναι μια πράξις διαμαρτυρίας ενάντια στον υλιστικό και οικονομικό ντετερμινισμό. Να αναρωτηθεί εάν οι πράξεις, κοινωνικές, πολιτικές, οικονομικές, δημιουργικές είναι τα προϊόντα της κοινωνίας του ελέγχου όπως καθορίστηκε από τον Gilles Deleuze; Εάν ο καλλιτέχνης πράττει, εμπορεύεται, συναλλάσσεται, σκέφτεται με βάση την πραγματικότητα που του δημιουργούν, πως την εκλαμβάνει; Ερμηνεύει; Διαχειρίζεται; Και τέλος να αναρωτηθεί εάν το εικαστικό αποτέλεσμα είναι ο επίλογος της διαδικασίας μεταξύ θεωρίας και έργου και πως αυτό μπορεί να ορίζει και να καθορίζει στη συνέχεια την πρόκληση και την πρόσκληση σ’ ένα άλλο λόγο».
Η ίδια συμπληρώνει ότι «η έκθεση αυτή έχοντας σαν στόχο όχι μόνο την παρουσίαση των έργων αλλά και την εμπλοκή του θεατή, δηλαδή το πώς αντιλαμβάνεται, αντιδρά στις προσλαμβάνουσες εικόνες η επιμελήτρια προτείνει ένα ερωτηματολόγιο στο οποίο οι καλλιτέχνες θα κάνουν ερωτήσεις που θα αφορούν στο έργο τους και στην αντίληψη του από τους θεατές, με στόχο να εξετάσουμε κατά πόσο το έργο μπορεί να συμβάλλει σε ένα είδος «κάθαρσις», με την Αριστοτελική έννοια».
Όσον αφορά στην η επιλογή των προτεινόμενων καλλιτεχνών διευκρινίζει ότι έγινε με βάση τον θεωρητικό λόγο του καλλιτέχνη σε συνάρτηση με το τελικό αποτέλεσμα-έργο και την στάση του ως πολίτης-καλλιτέχνης απέναντι σε κοινωνικό-πολιτικά θέματα.
Οι καλλιτέχνες της έκθεσης είναι: Jean-Pierre Attal, Παυλίνα Βερούκη, Αγγελική Βαλβή, Μαρία Γλύκα, Ανδρέας Μητρόπουλος, Καίσαρας Βρεττός Ramirez, Αλέξανδρος Τσαμούρης, Χρυσή Τσιώτα, Χάρις Πάλλας, Patrick Meyer, Φωτεινή Καλλέ & Βικτώρια Καρβούνη, Ράνια Μπέλλου, Sencer Vardaman, Ασπασία Κρυσταλλά, Γιώργος Κομνηνάκης, Irene Anton, Michael H. Rohde, Olivier Roller, Τάσος Παυλόπoυλος.
Ας σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια των εγκαινίων θα πραγματοποιηθεί δράση του Dimossios Ergasia.
Επιμέλεια έκθεσης: Δωροθέα Κοντελετζίδου, Ιστορικός τέχνης-Επιμελήτρια
Συντονισμός: Ειρήνη Παπακωνσταντίνου, Ιστορικός Τέχνης-Επιμελήτρια Κ.Μ.Σ.Τ.
Συνεργαζόμενοι φορείς: Goethe Institut Θεσσαλονίκης, Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης

Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης
Λεωφόρος Στρατού 2Α
Ώρες λειτουργίας : Δευτέρα-Κυριακή 11:00-20:00
Διάρκεια έκθεσης: 2 Σεπτεμβρίου (Εγκαίνια στις 19:00)-15 Οκτωβρίου 2009

Goethe Institut Θεσσαλονίκης
Βασ. Σοφίας 66
Ώρες λειτουργίας : Δευτέρα-Παρασκευή 10:00-21:00
Διάρκεια έκθεσης: 2 Σεπτεμβρίου (Εγκαίνια στις 20:30)-9 Οκτωβρίου 2009

Στη φωτογραφία έργο της Ασπασίας Κρυσταλλά

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ένα σπίτι για τη Μαντόνα

Η βασίλισσα της ποπ σκοπεύει να χτίσει ένα σπίτι στο Μαλάουι. Αυτό αποκαλύπτει, στην ηλεκτρονική της έκδοση, η Sun. Σύμφωνα με την εφημερίδα, η Μαντόνα το φέρει βαρέως που δικαστήριο της χώρας δεν της επέτρεψε να υιοθετήσει και δεύτερο παιδί από το Μαλάουι(τον ηλικίας τριών ετών Μέρσι Τζέιμς), επειδή επί 18 μήνες δεν έμεινε ούτε λεπτό εντός συνόρων. Καθώς, λοιπόν, σχεδίαζε ήδη να χτίσει ένα παρθεναγωγείο στο Τσινκχότα, ζήτησε από τους αρχιτέκτονες να κάνουν μια μικρή... προσθήκη στα σχέδια για ένα σπίτι δίπλα στο εκπαιδευτήριο. Σύμφωνα με την εφημερίδα, η Μαντόνα σκέφθηκε πως θα κάνει καλό στον άλλο της υιοθετημένο γιο από το Μαλάουι, τον Ντέιβιντ Μπαντά, να έχει ένα σπίτι στη χώρα, για να διατηρεί επαφή με τους φυσικούς του γονείς.

“Πάτησε” τα 102 η Ολίβια Ντε Χάβιλαντ!

Η Ολίβια Ντε Χάβιλαντ η μοναδική εν ζωή πρωταγωνίστρια της χολιγουντιανής επικής ταινίας «Όσα Παίρνει ο Άνεμος» έγινε 102 ετών.

60ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Μια πανοραμική εντύπωση

Το Overview Effect, το φαινόμενο της Πανοραμικής εντύπωσης, μιας εμπειρίας που συγκλονίζει την ανθρώπινη διάνοια στον πυρήνα της, είναι το πρίσμα μέσα από το οποίο βλέπει φέτος τις 14 ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού το 60ό Φεστιβάλ